مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است
چرخ خیاطی

عیب یابی چرخ خیاطی

امتیاز کاربران :
10 / 10
از 1 کاربر

عیب یابی چرخ خیاطی

کار با چرخ خیاطی کار نسبتا ساده ای است اما نیاز به آموزش و دقت دارد. در زمان خرید چرخ خیاطی معمولا یک دفترچه راهنما ارائه می شود که نحوه کار با دستگاه در آن توضیح داده شده است. در هنگام کار با چرخ خیاطی ممکن است گاها با مشکلاتی مواجه شوید که در این مقاله نکاتی را در مورد عیب یابی چرخ خیاطی و نحوه رفع این مشکل ها برای شما کاربران عزیز ارائه خواهیم کرد. 

ایجاد صدای زیاد: در برخی از مواقع در هنگام کار با چرخ خیاطی ، دستگاه ایجاد سرو صدای غیر معمول و زیاد می کند که این بیانگر این موضوع است که چرخ خیاطی نیاز به روغن کاری دارد. علاوه بر این گاها به دلیل عدم سازگاری نخ با نوع پارچه و ضخامت بیش از حد نخ ، این مشکل رخ خواهد داد.

ایجاد دوخت کوچک و بزرگ: عدم تنظیم صحیح سوزن ، نخ کردن نادرست سوزن ، عدم استفاده از سوزن استاندارد، وجود گرد و غبار بر روی بخش ماکو و ماسوره در چرخ خیاطی و همچنین شل شدن فنر پایه می تواند منجر به بروز این مشکل شود.

شکستن سوزن در هنگام کار با چرخ خیاطی : این مشکل می تواند به دلایل مختلفی نظیر کج شدن سوزن ، عدم تطابق ضخامت سوزن با پارچه، شل شدن سوزن و نخ شدن نادرست سوزن رخ دهد.

شل شدن نخ زیری: این عیب ناشی از کشش نادرست نخ ، شکسته شدن فنر کشش نخ و سفت بودن زیاد پیچ ماکو می باشد.

قفل شدن چرخ خیاطی در هنگام کار: از کار ایستادن چرخ خیاطی در هنگام دوخت به دلیل جمع شدن نخ در ماسوره و یا ماکو رخ می دهد.  این مشکل می تواند به دلیل تمام شدن روغن چرخ نیز اتفاق بیافتد.

پاره شدن مکرر نخ ماسوره: این مشکل می تواند دلایل عدیده ای داشته باشد که از جمله آنها می توان به نامرغوب بودن و یا وجود گره در نخ ماسوره ، تنظیم نبودن کشش نخ، محکم بودن پیچ ماکو، درست پیچیده نشدن نخ در ماسوره و عدم قرار گیری صحیح ماسوره در ماکو اشاره کرد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()