مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است
چرخ خیاطی

دوخت پارچه جین با چرخ خیاطی

امتیاز کاربران :
5 / 10
از 2 کاربر

دوخت پارچه جین با چرخ خیاطی

جین یک پارچه متنوع و جز اصلی کمد لباس است، اما دوخت آن با چرخ خیاطی ممکن است کمی مشکل باشد. علاوه بر انتخاب سوزن مناسب برای چرخ خیاطی و نخ با کیفیت، برای دوخت جین باید ترفندهایی را به کار ببرید.

قبل از دوخت حتما پارچه جین را بشویید. شستشوی اولیه به ویژه زمانی که می خواهید با پارچه جین کار کنید بسیار مهم است زیرا تاحد کمی باعث نرم شدن پارچه و آسان تر شدن کار با آن می شود.حتی ممکن است شما بخواهید پارچه جین را بیش از یک بار بشویید و خشک کنید. این امر باعث تثبیت رنگ جین و جلوگیری از آب رفتن پارچه می شود.

از ابزار تیز استفاده کنید. استفاده از قیچی تیز و یا کاتر دوار دارای تیغه تیز برای برش الگوی جین، کار شما را بسیار آسانتر خواهد کرد. بسته به ضخامت پارچه شما، ممکن است در هر برش مجبور شوید فقط یک لایه از پارچه را ببرید.

تمرین کردن مهارت شما را افزایش می دهد. قبل از شروع دوخت اصلی بهتر است روی یک تکه پارچه جین برش زدن را تمرین کنید و با چرخ خیاطی دوخت را بر روی تکه پارچه جین انجام دهید و مطمئن شوید که طول کوک و کشش نخ در چرخ خیاطی شما تنظیم است.

به درز ها دقت کنید. اتو را بر روی درزها قرار داده و کاملا آنها را صاف کنید و حجم آن را با مرتب کردن درزها در هنگام دوخت تا حد امکان کاهش دهید.

دوخت را به آرامی انجام دهید. پارچه را در زمان دوخت ثابت نگه دارید و آن را نکشید. اگر چرخ خیاطی شما در دوخت برخی درزها دچار مشکل است، این کار را با استفاده از چرخ دستی آن انجام دهید.

از پایه دوخت مناسب استفاده کنید. هنگامی که از یک پایه استاندارد استفاده می کنید می توانید کارهای تخصصی را راحت تر انجام دهید.یک پایه محرک از جابه جا شدن پارچه جلگیری می کند. پایه مناسب دوخت جین ممکن است جز لوازم جانبی چرخ خیاطی شما ارائه شود اما در غیر این صورت بهتر است یک پایه مناسب جین تهیه کنید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()