مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است
چرخ خیاطی

دوخت های تزئینی با چرخ خیاطی

امتیاز کاربران :
1 / 10
از 1 کاربر

 دوخت های تزئینی با چرخ خیاطی

اگر می خواهید دوخت های تزیینی را داشته باشید، در هنگام خرید چرخ خیاطی به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه مورد نظر شما این قابلیت را داشته باشد. دوخت بر روی سطح لباس (topstitching) بهترین راه برای زیبا کردن هرچه بیشتر بخشی از لباس هستند و کیفیت دوخت را بالا می برند. topstitching گاها با دوخت دندان موشی اشتباه گرفته می شود. درحالیکه دوخت دندان موشی نوعی دوخت topstitching است که معمولا روی خط درز دوخته می شود، اما دوخت های تزئینی  در هر جایی از سطح پوشاک دوخته می شوند. به طور سنتی دو دوخته کردن معمولا در دور یقه و سجاف لباس انجام می شود، اما شما می توانید این نوع دوخت را در هر قسمتی از پوشاک اعمال کنید.این کار را می توانید در یقه ژاکت، اطراف جیب ها و یا درزها انجام دهید.

برای دوخت های سطح پوشاک شما فقط نیاز به دوخت مستقیم دارید اما اگر چرخ خیاطی شما دارای دوخت های فانتزی متفاوتی است که تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته اند، توصیه می کنیم از آنها نیز بهره بگیرید. برخی از انواع چرخ خیاطی قادر به انجام دوخت هایی شبیه به حیوانات و گل ها هستند که شما می توانید از آنها برای زیباتر کردن  جیب و یا سرآستین لباس کودکان استفاده کنید. در صورت استفاده از دوخت مستقیم، باید طول کوک را کمی بلندتر از حالت معمول تنظیم کنید.

معمولا برای این نوع دوخت از نخ با رنگ متضاد پارچه استفاده می کنند زیرا هدف از این نوع دوخت دیده شدن است. بدین منظور بهتر است دوخت را آرام و با دقت بالایی انجام داد. مشخص کردن مسیر دوخت بر روی پارچه بسیار مفید خواهد بود. برای این کار می توانید از گچ خیاطی و یا مدادی که قابل پاک شدن باشد استفاده کنید.

شما می توانید برای این نوع دوخت ها از نخ های معمولی استفاده کنید، اما برای برجسته کردن دوخت، بهتر است از نخ های مخصوص برای این کار استفاده کنید. نخ های متفاوتی برای این کار وجود دارند، از جمله نخ ابریشمی.

نخ های مخصوص این کار کمی ضخیم تر از نخ های معمولی هستند، بنابراین لازم است از سوزنی که دارای چشم بزرگتری است استفاده کنید.

سوزن های دوقلو، برای ایجاد دوخت های دوطرفه ( مانند اطراف جیب ها) در سطح پارچه بسیار مناسب هستند. پایه استاندارد مهم ترین چیزی است که برای این نوع دوخت ها لازم دارید اما بهتر است از پایه 1/4 اینچ نیز استفاده کنید.

قبل از انجام این نوع دوخت، حتما تنظیمات چرخ خیاطی خود را تنظیم کنید. همچنین باید بر روی یک تکه پارچه مشابه پارچه مورد نظر دوخت را امتحان کنید. درزها را حتما قبل از دوخت کاملا صاف کنید تا مشکلی در دوخت ایجاد نشود.

با انجام این مراحل شما قادر خواهید بود دوخت های زیبایی را بر روی سطح پارچه خود ایجاد کنید.

اطلاعات بیشتر در زمینه چرخ خیاطی را می توانید در بخش مقالات وب سایت به دست آورید علاوه بر این برای خرید چرخ خیاطی و اطلاع از قیمت چرخ خیاطی نیز با کارشناسان ما در تماس باشید. 

ارسال نظر

شیرین : در خواست راهنمایی
6 0
سلام و عرض ادب چند سال قبل چرخ خیاطی ژانومه 802 استوک خریدم. همونجا فروشنده انواع پایه ها رو بهم داد و دوخت تزیینی رو یادم داد. وقتی رسیدم خونه اونقده ذوق داشتم که روی لباسهایی که میدوختم تزیین انجام میدادم. اما دیگه نرفتم سر وقت چرخم. تا اینکه الان که رفتم کلاس نازکدوزی و میخام بطور حرفه ای یاد بگیرم و یه منبع در آمد داشته باشم. متوجه شدم اون دوختهای تزیینی یادم رفته امروز هر چقد با ژتون چرخ و تنظیماتش کار کردم نتیجه ای حاصل نشد. تو نت هیچ سایتی آموزش نمیده. فقط سایت شما رو دیدم. اگه برام تنظیمات یکی دو موردش رو مرحله به مرحله عکس بندازید و بفرستید واقعا منت گذاشتید. با تشکر و پوزش فراوان
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()