مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است
چرخ خیاطی

دوخت انواع پارچه های پلاستیکی با چرخ خیاطی

امتیاز کاربران :
10 / 10
از 1 کاربر

دوخت انواع پارچه های پلاستیکی با چرخ خیاطی

کار با پارچه های ضد آب واقعا سرگرم کننده است مخصوصا اگر شما بخواهید یک کیف لوازم آرایش و یا یک روکش برای پیک نیک بدوزید! اما دوخت این نوع پارچه ها با چرخ خیاطی از دوخت پارچه های دارای تارو پود منظم کاملا متفاوت است زیرا آنها پلاستیکی و یا تحت پوشش پلاستیک هستند.

ابتدا اجازه دهید با پارچه های ضد آب آشنا شویم. وینیل می تواند برای دوخت وسایل مختلفی از پارچه حمام گرفته تا روکش صندلی ماشین مورد استفاده قرار بگیرد. پارچه های روغنی، پارچه های بافته شده ( معمولا از کتان) هستند که به منظور ایجاد خاصیت ضد آب با روغن آغشته شده اند.

باید توجه داشته باشیم که پلاستیک چسبنده است. بنابراین به منظور سر خوردن این پارچه ها در چرخ خیاطی ، باید به پایه دوخت و صفحه پایه توجه کنید.

بهترین پایه برای این کار پایه از جنس تفلون است. یک پایه تفلون دقیقا مانند یک ماهیتابه تفلون، نچسب است. بنابراین پوشش پلاستیکی این پارچه ها به راحتی از زیر پایه در چرخ خیاطی سر می خورند. اما اگر پایه در چرخ خیاطی از جنس فلز باشد، ونیل به آن می چسبد. برای جلوگیری از این اتفاق چند راه وجود دارد. اول: شما می توانید مقداری پودر بچه در زیر پارچه بریزید این کار به سرخوردن پارچه در چرخ خیاطی کمک می کند. فقط توجه داشته باشید که به مقدار زیاد استفاده نکنید و بعد از اتمام کار آن را پاک کنید. دوم: شما می توانید از مقداری دستمال کاغذی و یا لایه چسب برای دوخت استفاده کنید و بعد از دوخت آن را پاره کنید.

پس از انتخاب یکی از روش های بالا برای دوخت پارچه های وینیلی توسط چرخ خیاطی ، نیاز به تغییر سوزن دارید. پارچه های وینیل، مشمعی و پنبه روکش با یکدیگر متفاوت هستند اما همگی باید با یک سوزن  wedge point که برای دوخت چرم استفاده می شود، دوخته شوند. سوزن های معمولی دارای نوک صاف هستند و قدرت  wedge point را ندارند.

در نهایت، این پارچه ها تمایل به دوخت مجدد ندارند. همیشه مقداری نخ در انتهای دوخت باقی بگذارید. علاوه بر این به این نکته توجه داشته باشید که در صورت ایجاد سوراخ در پارچه های وینیلی این پارچه ها دیگر ضد آب محسوب نمی شوند.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()