مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است
چرخ خیاطی

نکاتی برای خیاطی و کار با چرخ خیاطی

امتیاز کاربران :
10 / 10
از 1 کاربر

چند نکته باریک برای خیاطی و  کار با چرخ خیاطی

در این مقاله قصد داریم به چند نکته ساده اما مهم در کار با چرخ خیاطی اشاره کنیم. پس از خرید چرخ خیاطی و در هنگام کار با چرخ خیاطی باید به نکاتی توجه کنید . این نکات همگی مرتبط با چرخ خیاطی نیست بلکه مواردی است که در خیاطی باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع این نکات موجب می شوند تا روند کار خیاطی شما به صورت مرتب و بدون معطلی انجام شود. علاوه بر این برخی از نکات هستند که به عنوان فوت و فن کار با چرخ خیاطی محسوب می شوند و می توانند هزینه های شما را تا حدی کاهش دهند. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می کنیم.

  • برای سهولت خیاطی بهتر است تا لوازم جانبی خیاطی را به صورت مرتب نگهداری نمایید. برای مثال سنجاق قفلی یکی از لوازم جانبی مورد استفاده در خیاطی است. برای جمع کردن و مرتب کردن آنها می توانید از یک سیم استفاده کنید و تمام سنجاق ها را با یک سیم به هم وصل کنید.
  • سوزن یکی از اجزا اصلی در چرخ خیاطی است که به مرور زمان کند می شود. زمانی که سوزن چرخ خیاطی کند شد ، نیازی به تعویض و دور انداختن آن نیست. بلکه شما می توانید به راحتی و با استفاده از یک سمباده سوزن را مجددا تیز نمایید. برای این منظور تنها کافی ست ، سوزن چرخ خیاطی را چند بار از سمباده عبورد دهید.
  • اگر بر روی پارچه های ضخیم و سفت ، جا دکمه ایجاد کردید، برای باز کردن آسان جا دکمه از یک تکه صابون و تیغ تیز استفاده نمایید.
  • برخی از انواع دکمه های فلزی و طلایی رنگ به مرور زمان کدر می شوند و رنگ خود را از دست می دهند. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از لاک بی رنگ (برق ناخن) استفاده نمایید.
  • در اتو بخار معمولا رسوب جمع می شود و موجب می شود تا لباس های شما سفیدک بزند. به منظور جلوگیری از این مشکل، به همراه آب ، نصف پیمانه سرکه نیز به مخزن آب آن اضافه نمایید.
  • برای سهولت در نخ کردن سوزن در چرخ خیطی نیز چند راه وجود دارد. یکی از روش های ساده ، استفاده از یک کاغذ سفید در زیر سوزن در چرخ خیاطی است که موجب می شود تا سوراخ در سوزن واضح تر شود. علاوه بر این می توانید از تافت نیز استفاده کنید. زدن تافت به نخ موجب می شود تا نخ سفت شود و از چند شاخه شدن آن جلوگیری می کند.

ارسال نظر

حمید رضا : تشکر
2 0
مطالب مفید بود متشکرم
مدیریت : پاسخ
3 0
از اینکه مطالب سایت چرخ خیاطی برای شما کاربر گرامی مفید واقع شد ، خرسند هستیم.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()