مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است
چرخ خیاطی

عیوب ناشی از عدم تنظیم صحیح کشش نخ در چرخ خیاطی

امتیاز کاربران :
10 / 10
از 1 کاربر

عیوب ناشی از عدم تنظیم صحیح کشش نخ در چرخ خیاطی

کشش نخ در چرخ خیاطی از فاکتورهای اصلی و مهم در ارائه دوخت دقیق و منظم توسط چرخ خیاطی است. چرخ خیاطی معمولا دارای یک پیچ و یا گرداننده مدرج است که برای تنظیم کشش نخ بر روی چرخ خیاطی تعبیه شده است و شما با استفاده از آن می توانید کشش نخ را در درجه مناسب تنظیم کنید. عدم توجه به تنظیم صحیح آن، مشکلات متعددی را در چرخ خیاطی و دوخت نهایی ایجاد می کند از این رو باید در تنظیم دقیق و متناسب آن دقت داشته باشید. معمولا برای دوخت پارچه های مختلف ، و انجام دوخت های متنوع، میزان کشش نخ در چرخ خیاطی متفاوت است. در اکثر مواقع در دفترچه راهنمای چرخ خیاطی در مورد نحوه تنظیم صحیح این فاکتور، به طور مفصل و دقیق توضیح داده شده است. در ادامه قصد داریم مشکلات ناشی از عدم تنظیم صحیح کشش نخ در چرخ خیاطی را برای شما کاربران گرامی شرح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در صورت بروز این مشکلات بتوانید علت آن را در چرخ خیاطی تشخیص دهید.

به طور کلی کشش نخ دارای سه حالت شل، سفت و متعادل است که از این میان تنها در شرایطی که کشش نخ متعادل است، دوخت انجام شده توسط چرخ خیاطی بدون مشکل خواهد بود.

گاها در هنگام دوخت با انواع مختلف چرخ خیاطی خانگی و چرخ خیاطی صنعتی، نخ در زیر کار جمع می شود، دلیل این امر می تواند شل بودن کشش نخ در چرخ خیاطی باشد علاوه بر این شل بودن کشش نخ می تواند همچنین موجب ریخته شدن نخ در کمپلتی ماکو شود که در نهایت موجب از کار افتادن چرخ خیاطی در حین کار خواهد شد.

حال در صورت سفت بودن کشش نخ نیز مشکلاتی پیش خواهد آمد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. اگر دیدی که در هنگام دوخت با چرخ خیاطی ، نخ زیری بر روی پارچه آمد نشان از سفت بودن کشش نخ است و باید آن را مجددا تنظیم کنید. عیوبی نظیر شکستن سوزن در حین دوخت، پاره شدن نخ و همچنین جمع شدن پارچه در هنگام انجام دوخت های تزیینی با چرخ خیاطی، نیز به دلیل سفت بودن و عدم تنظیم صحیح کشش نخ در چرخ خیاطی اتفاق خواهد افتاد. نکات بیشتر در زمینه چرخ خیاطی و خرید چرخ خیاطی را می توانید در سایت مطالعه نمایید. در صفحه لیست قیمت نیز به روز ترین قیمت چرخ خیاطی ارائه شده است.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()