مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است
چرخ خیاطی

انتخاب سوزن چرخ خیاطی

امتیاز کاربران :
10 / 10
از 2 کاربر

انتخاب سوزن چرخ خیاطی

در پست های قبلی در مورد خرید چرخ خیاطی ، قیمت چرخ خیاطی ، اجزا چرخ و نحوه نخ کردن سوزن چرخ خیاطی و همچنین اهمیت این قطعه، مطالبی را ارائه کردیم. در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل در مورد سوزن و انواع مختلف آن در چرخ خیاطی صحبت کنیم. همانطور که قبلا نیز گفته شد، سوزن در چرخ خیاطی باید متناسب با نوع دوخت انتخاب شود. این قطعه نقش اساسی در دوخت صحیح و عملکرد مناسب چرخ خیاطی ایفا می کند. برخی از انواع سوزن چرخ به شرح زیر می باشند:

سوزن سرسیاه: برای دوخت پارچه هایی نظیر استرچ و حریر که دارای لطافت و خاصیت کشسانی هستند، از این نوع سوزن استفاده می شود که اصطلاحا به آن سوزن سرسوخته یا سوزن ژرسه نیز می گویند.

سوزن دوقلو: نمونه ای دیگر از سوزن در چرخ خیاطی است که برای دوخت همزمان دو ردیف مورد استفاده قرار می گیرد.

سوزن ژورژدوزی: به منظور دوخت پارچه های کتان و ارگانزا و همچنین برای ایجاد طرح و دوخت زیگزاگ بر روی کار از این مدل سوزن در چرخ خیاطی استفاده می شود.

سوزن سه گوش: پارچه های چرم، نمونه دیگری از پارچه ها هستند که می توان با استفاده از چرخ خیاطی به دوخت آنها پرداخت. برای این منظور باید از سوزن سه گوش در چرخ خیاطی استفاده کرد.

از نظر شماره نیز باید سوزن را متناسب با نوع پارچه انتخاب کرد تا در هنگام دوخت سوزن کج و یا شکسته نشود. معمولا برای دوخت تمام انواع پارچه می توان از سوزن شماره 12 استفاده کرد. البته شماره سوزن با توجه به ضخامت پارچه متغیر است و هرچه ضخامت پارچه بیشتر شود، شماره سوزن نیز باید به همان نسبت افزایش یابد. برای انجام دوخت گلدوزی با استفاده از چرخ خیاطی ، سوزن شماره 11، ایده آل است. به طور کلی برای دوخت پارچه های ضخیم معمولا از سوزن شماره 14 به بالا استفاده می شود. 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()